E-commerce verzendservice SendCloud nu ook beschikbaar voor Waalse webshops

196608 founders%20sendcloud a7b86d large 1456309075

Geen branche die zo snel groeiend en veranderd is als de e-commerce sector. Hoge verzendtarieven en beperkte verzend- en retourmogelijkheden zijn een blok aan het been voor vele KMO webshops. Daarom is SendCloud op een missie om een Europees verzendnetwerk te creëren en webshops te helpen om concurrerend te zijn. De slimme verzendservice SendCloud, is vorig jaar succesvol gelanceerd en inmiddels al marktleider op de Vlaamse markt en groeit enorm. Tijd dus om ook het Franstalige deel van België te bedienen, webshops te helpen om efficiënter te verzenden en verder te bouwen aan een Europees verzendnetwerk.

Slim verzenden

SendCloud is momenteel al actief in Vlaanderen, Nederland en Duitsland, waar het webshophouders ondersteunt bij de optimalisatie van hun verzendproces. Het bedrijf is ontstaan vanuit drie jonge vrienden met een webshop, welke moeilijkheden ondervonden in het verzendproces. De oplossing is een online verzendplatform met integratie van onder andere bpost, DPD, DHL & UPS. Door collectief in te kopen, kan volumekorting doorberekend worden aan de webshops. SendCloud biedt daarbij gratis plugins aan voor alle populaire webshopsystemen, waarmee webshops een hoop tijd en kosten kunnen besparen door hun verzendproces te optimaliseren. Deze diensten stelt SendCloud nu ook beschikbaar voor Waalse webshops, waarna de Franse markt zal volgen.

Gecentraliseerd Europees verzendnetwerk

Op dit moment is de verzendmarkt in Europa nog erg gesegmenteerd. SendCloud heeft als doel een Europees verzendnetwerk te creëren waar Wallonië uiteraard niet in kan ontbreken. Door de combinatie van verschillende vervoerders in diverse Europese landen, kunnen pakketten gemakkelijk verstuurd en geretourneerd worden via pakketpunten. Op die manier kunnen webshops zich op internationaal vlak beter profileren. Om dit doel te bereiken is onlangs €2 miljoen opgehaald tijdens een investeringsronde.

Over SendCloud

SendCloud is een online verzendplatform voor webshops dat hen helpt hun verzendproces te optimaliseren. Dit doet SendCloud d.m.v. samenwerkingen met meerdere grote vervoerders doorheen Europa. Door middel van gratis plugins, kunnen webshops de meest efficiënte verzendoplossing/vervoerder selecteren, bijhorende verzendlabels automatisch printen en hun pakketten eenvoudig versturen. In een korte tijd is het bedrijf gegroeid naar 35 werknemers en is het de Belgische marktleider in verzending voor webshops.