Primeur voor landelijk dekkend Same Day delivery-netwerk van SendCloud en Fadello

Nog net voor de feestdagen maakt SendCloud, het softwareplatform dat webshops aan vervoerders koppelt, bekend dat het vanaf nu Same Day Delivery aan al haar klanten biedt. Via het logistieke netwerk van Fadello worden de producten nog op de dag van bestelling door heel Nederland opgehaald en uitgeleverd. Uniek in Nederland.

SendCloud, dat in 2014 nog de Rising Star Award van Deloitte won, weet veel webshops aan hun platform te binden met hun eenvoudige verzendoplossingen. Met de integratie van Fadello wordt SendCloud de eerste dienstverlener met een Same Day delivery-netwerk door heel Nederland. Partner van SendCloud, Picqer lanceert de service ook direct voor haar klanten.

Hiermee maakt SendCloud het voor haar klanten van groot tot klein mogelijk om te concurreren op het gebied van supersnelle levering. Met een scherp tarief is dit in veel gevallen zelfs goedkoper, dan dat van grote online spelers met een Same Day delivery-optie. SendCloud en Fadello faciliteren de razendsnelle service als enige 7 dagen per week (zelfs op zondag) door heel Nederland. Zo wordt er een unieke customer experience geboden met een groot concurrentievoordeel voor iedere MKB’er.

Bestellingen kunnen tot 13:00 uur worden doorgegeven, waarna de pakketten zelfs op meerdere locaties tegelijkertijd worden opgehaald. Door de combinatie van deze multi-pickup oplossing met de logistieke technologie van Fadello wordt een zeer efficiënte aflevering mogelijk. Verder biedt de delivery service een veel hogere first time right, door producten in de avond te leveren. Recent onderzoek van Multiscope toonde dan ook aan dat het ideale bezorgmoment onder online shoppers de avond is.

De aflevering aan de deur, het enige menselijke contactmoment bij e-commerce, moet goed verzorgd zijn om een superieure customer experience te realiseren. De combinatie van service, techniek en kwalitatief hoogwaardige logistieke oplossingen is uniek in Nederland. SendCloud zorgt er met zijn vele webwinkel koppelingen voor dat de kleine en middelgrote webshop kan concurreren met de grote jongens op het gebied van service en levering. Er is vooralsnog geen bedrijf dat een vergelijkbare service aan hun klanten biedt.

Samen met onze partners zorgen we ervoor dat de kleine en middelgrote webwinkels van Nederland kunnen concurreren op het gebied van service en levering. Hiermee zetten we de nieuwe standaard voor E-Commerce delivery

Rob van den Heuvel, CEO SendCloud
  • Medium square 1806ae16eeb01078a2806e964b622eb4